Μία μικρή μάχη για την ευγένεια


Μου έχει συμβεί αρκετές φορές στην χώρα μας παρόμοιο γεγονός και έχω κρατηθεί πολύ να μην αντιδράσω.

Μπαίνω αμέσως στο θέμα.

Πήγα να αγοράσω κοσμήματα σε ένα showroom από το οποίο έχω ξαναγοράσει άλλες δύο φορές.

Πλησιάζω λοιπόν τις προθήκες να διαλέξω μερικά δώρα και ένα ζευγάρι ασημένιους κρίκους μεσαίου μεγέθους για εμένα.

Το ύφος της κυρίας που έχει το brand και με εξυπηρετούσε ήταν ξινό και σνομπ, όπως και προηγούμενες φορές.

Θα μου πεις, γιατί ξαναπάς;

Γιατί τους ανθρώπους που εξυπηρετούν το κοινό τους σέβομαι και τους καταλαβαίνω όταν είναι κουρασμένοι, ή έχουν «σπάσει» από την αγενή συμπεριφορά των πελατών.

Κάνω μια παρένθεση εδώ, να σας πω πως την αδικία την απεχθάνομαι και ουκ ολίγες φορές έχω υπερασπιστεί πωλήτριες σε καταστήματα που τους μιλούν άσχημα, ή προσβλητικά πελάτες.

Συνεχίζω λοιπόν.

Διάλεξα 2-3 πράγματα και της είπα: «Θα ήθελα να μου τα κρατήσετε, για να έρθω να τα αγοράσω αύριο. Να σας αφήσω μία προκαταβολή;».

«Ναι!», απάντησε κοφτά, χαμογελαστά και ξινά.

Θα πρέπει να είχα μία έκπληκτη φάτσα, γιατί συμπλήρωσε με ηλίθιο ανακριτικό ύφος «Είδες; Στο είπα κοφτά» και χασκογέλασε.

Είχα αρχίσει να φουντώνω και ήρθε να με αποτελειώσει με το «Να σας πω πόσο κάνουν, για να δείτε αν μπορείτε».

Αν μπορώ να τα αγοράσω εννοούσε.

Μπλόκαρα, προσβλήθηκα και ξενέρωσα.

Μου είπε το ποσό και είπα «Οκ, θα έρθω αύριο».

Έφυγα 2 λεπτά μακριά από το showroom και ένιωσα χάλια στην ιδέα να δώσω τα χρήματά μου στην κυρία.

Έκανα αναστροφή και γύρισα.

Μπούκαρα μέσα και της είπα: «Γεια σας εγώ είμαι πάλι. Ήρθα να σας πω πως, δεν θα έρθω να πάρω τίποτα».

Εκείνη στήλη άλατος.

Συνέχισα ακάθεκτη «Και ξέρετε γιατί δεν θα έρθω; Γιατί όλες τις άλλες φορές, αλλά και σήμερα, έχετε σνομπ ύφος και ξινό, σε βαθμό που νομίζω ότι σας ενοχλώ κιόλας και δεν φτάνει μόνο αυτό, μου λέτε και “αν μπορείτε να τα αγοράσετε” που με προσβάλλει.

Πού ξέρετε εσείς, αν μπορώ να αγοράσω όλο τον πάγκο σας; Τι πρέπει να κάνω; Να έρθω με χρυσοποίκιλτα;».

Μπουμ.

Έβαλε τα γέλια με το «χρυσοποίκιλτα», μου είπε χίλια συγνώμη για την συμπεριφορά της και ότι εκτιμά που της τα είπα χύμα και ξαναζήτησε συγνώμη για το θέμα των χρημάτων.

Την ευχαρίστησα για την αναγνώριση του λάθους, την χαιρέτησα και έφυγα.

Έδωσα την μικρή μου μάχη, αλλά οι αγορές είναι χαρά και το να είσαι σνομπ για να δείχνεις μοδάτος, απόμακρος και premium είναι κατάντια.

Δεν αγόρασα τίποτα, γιατί τα χρήματά μου θέλω να τα δίνω και να χαίρομαι, είναι ο κόπος μου και οι ώρες στο γραφείο και στο site.

Leave a Reply